יום שני, 1 בנובמבר 2010

פייבל 3 זה לא RPG ולמה אני לא סובל Spawn Camping

לפני מספר ימים הגיע לחנויות פייבל 3,המשחק השלישי בסדרת ה-Action-Adventire-RPG-MMO-Simulaterפיייבל,ולפי נתוני המכירות העדכניים לפיהם הוא מכר כ-1.3 מיליון עותקים בשבוע הראשון שלו בחנויות,התקבל בהתלהבות יתרה מצד הגיימרים ברחבי העולם.(יש לציין שכרגע יצאה רק גרסת האקס בוקס וגרסת המחשב מתעכבת במספר שבועות או חודשים).
גם לי הזדמן לשחק בפייבל והחוויה שלי ממנו עד עכשיו היא סבירה +.המשחק מוצא את האיזון הנכון בין חקר עולם עצום ולבין אקשן מהנה ופשוט.מי שמתכוון ללכת ולרכוש את פייבל 3 בגלל שזה נשמע לו משחק RPG,אז יכול להיות שהוא מעט יתאכזב.
אין במשחק שום מערכת של עלייה ברמות.כן אפשר לרכוש סקילים חדשים ושיפורים לנשקים עם נקודות מיוחדות שתקבלו על כל דבר קטן,אפילו ליטוף הכלב שלכם,אבל הדרך הזאת מרגישה דומה לזאת שבסדרת GOW.אסוף אורבים ובזבזם על שיפורים.
עוד מערכת שאינה קיימת במשחק היא קארמה.ז"א ישנן בחירות שאתם צריכים לעשות ועל פיהם היחס אליכם ישתנה,אבל מערכת זו בהחלט לא מפותחת כמו מערכת הקארמה של משחקי FALLOUT האחרונים.
דבר אחרון,שהאמת טיפה הפריע לי באופן אישי,הוא שהסיפור לינארי להחריד.לפחות החלק הראשון שלו בו אתם מנסים לתפוס את המלוכה.אפשר לסטות מן הדרך הראשית ולבצע שלל משימות צד(ויש מאות כאלה!),אבל אף בחירה שתעשו במשימות הסיפור לא תשפיע על האאוט-קאם וזה טיפה מאכזב.בפייבל 2 למשל,אתם הייתם קובעים את סיפור החיים שלכם והעלילה היית "נבנת" סביבכם.פייבל 3 הולך טיפה אחרונית במובן הזה ומעניק לשחקנים דרך אחת עליהם הם צועדים עד לקיחת המלוכה.
כל אלו כמובן לא אומרים שפייבל 3 הוא משחק רע.ממש ממש לא!בישיבה הראשונה שלי איתו נסחפתי כל כך אל העולם העצום שלו,שפשוט לא יכולתי להפסיק.וזאת רק עם שתי משימות מרכזיות שהשלמתי.כל שאר הזמן הוקדש למשימות צד,הסתובבות בעולם ואינטרקציה עם דמויות.
פייבל 3 הוא פשוט RPG רע.אין בו מערכת עלייה בדרגות, או קארמה ברורה והוא בעל סיפור לינארי,לכן אם הוא היה נשען רק על מרכיבי RPG,הוא היה נכשל.מזלו שמאחוריו עומד אחד מהמפתחים הכי גדולים ומוכשרים של התעשייה,הקשקשן הבריטי,פיטר מולינו.
ולנושא הבא,שעיצבן אותי במיוחד בימים האחרונים.זוכרים שפוסט הקודם אמרתי שהמפות של MOH קטנות.אז לפעמים אני לא מצליח להבין עד כמה.הספון קמפינג שהולך בשרתים אחדים הוא פשוט בלתי נסבל.I spawn,I die,ממש כך.אין לי מושג איך שחקני הקבוצה השנייה מספיקים להגיע כל כך מהר לספון של הקבוצה שלי,אבל כשהם שם פשוט אי אפשר לשחק!עזבתי משחקים באמצע רק כדי לחזור לשרת אחר שאותו הדבר קורה בו!DICE חייבים לעשות עם זה משהו,כי בסופו של דבר כל אותם שחקנים שמשחקים רק בשביל הנקודות סקיל,ישתלטו על השרתים והמשחק יהיה פשוט בלתי נסבל.

ולסיום,עובדה משעשעת.ROCK BAND 3 מכר בשבוע הראשון שלו בבריטניה קצת יותר מ-7000 עותקים.פאקינג 7000 עותקים!!!איפה הימים שכשגיטר הירו חדש היה יוצא,כל התעשייה היית עוברת לדום?תודה רבה אקטוויז'ן על שהוצאתם משחק גיטר הירו כל שלוש דקות והרסתם את ז'אנר משחקי המוזיקה.עד שיוצא משחק,כמו רוק באנד 3,שמנסה לחדש עם קלידים ומצב פרו חדשני,הוא לא יכול להצליח בגלל שאנשים כבר לא מאמינים בז'אנר יותר.כל כך חבל...


זהו להפעם,
Remember To Stay Frosty,
גדעון.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה